22 Ocak 2011 Cumartesi

Hicri aylar ve Olaylar

Hangi olayın hangi hiçri ayda gerçekleştiğine dair bir çalışma kağıdı. Aylar sıralı değil. Yani sıralı olsa daha iyi olurdu. Ne, ne zaman olmuş sorusunun cevabını bulmak için eğlenceli bir yöntem.

Ezan ve Kamet

Ezan ve kametin farkı, sabah ezanının farkı, müezzin vs. yani konuyla ilgili akılda kalması gereken herşeyin öz olarak verildiği bir çalışma kağıdı.

Dua

Duanın önemini sadece anlatmakla kalmayıp böyle bir çalışma kağıdıyla destekleyebiliriz. Üzerine yazdıracağımız bilgilerden sorumlu tutmak daha kolay oluyor. Değilse söz uçuyor ama yazı kalıyor.

19 Ocak 2011 Çarşamba

Medd-i Tabii (Mantarı Tabi:)

Meddi tabii harflerinin iyice yerleşmesi için mantar şeklinde bir çalışma yaptım. Mantar burada çok seviliyor. Bu yüzden özellikle mantarı tercih ettim.

14 Ocak 2011 Cuma

Ezber Camisi


Bu da ezber camisi. Çocuklara dağıtıp ezberlerini tamamladıkça boyatmak suretiyle yaz kursuna keyif ve heyecan katan çalışmalardan. Bayanlar içinde güzel olur. Benimkiler daha yukarılarda oldukları için bu yıl kullanmadım.

İzhar


İzharın beş harfi için beş taneli üzüm çalışması. Hem izhar hem de farklı çalışmalar için fikir verici. İslamın şartları ayrı tanelere yazılarak yaz kursu çalışmalarına bir de üzüm katabiliriz:)

İlk Müslümanlar


kurankursları.com' da bulduğum bir çalışma. İlk müslümanların isimlerinin yazılı olduğu renkli bir çalışma. Tek renk kartonlada çalışılabilir. Rengarenk de güzel olmuş. Başka şeyleri öğretmek için düşünülebilir.

13 Ocak 2011 Perşembe

Dört Büyük Melek

İlkokulda çoğumuz dört büyük meleği "cami" şifresiyle ezberlemişizdir. Bu çalışma dört büyük meleğin sadece adını değil vazifelerini de öğretiyor. Hem de şiirle. Yaz kursları için çok güzel bir fikir.

Hangi Namaz Kaç Rekat?

Hem yaz kursları hem de Kur'an kursları için kullanılabilecek bir çalışma. Bayanlar genelde biliyorlar ama çocuklar için birlikte yapılabilecek bir proje çalışması olabilir. Yaz için bir yerlere şimdiden not etmeli!

11 Ocak 2011 Salı

İdgam-ı Meal Gunne Çalışması

Kursuma yaptığım tırtılın resmini nihayet çekebildim. Yaparken kızımla çok eğlendik. Hatta bunu kursa götürmeme çok karşı çıktı:) Teyzeleriminde hoşuna gitti. Anaokuluna gidemedikleri için farklı ve de renkli duygular yaşadılar:)


Bu çalışma meal gunne için düşünülüp yapılmış. Kolay ve de ilgi çekici. Ben bunu tırtıl olarak tasarladım daha neşeli birşey oldu. onu neden koymadın diyebilirsiniz. sınıfa astım ama talebelerden utandığım için resmini çekemedim. yani sanki kendi yaptığını çok beğeniyor algısı uyandırmak istemedim. onların olmadığı bir saati denk getirip resimleyeceğim inşallah. Ben bu tip çalışmalar için daha ziyade okul öncesi eğitim ile ilgili sitelerden faydalanıyorum. onlar çok renkli ve ilgi çekici işler yapıyorlar. Öğrenciler için güzel oluyor. Meal gunne için anahtar kelimemiz "tırtıl" oldu. kural geçince illa bi tırtılcığa bakıyoruz.

Tecvid: Nasıl yani?

Aşağıdaki çalışmadan esinlenerek yaptığım kirazım. Bila gunne iki harften ibaret olduğu için kiraz gerçekten iyi fikir! Ben harfleri bilgisayerden çıkarıyorum. Böyle daha doğru olur diye düşünüyorum.

Medleri bitirip idgamlara geçtiğim şu günlerde ilaç gibi gelen bir çalışma bu. Bu netten bulduğum kendi yaptığım daha farklı ama ben de kiraz kullandım. Harfleri kendim yazmadım. bilgisayardan çıkardım. Böylelikle harfler doğru yazılmış oldu. Şimdi "bila gunne"yi bulurken kiraz bizim için anahtar kelime oldu. Ben de duvara astım. Herkesin gözü önünde duruyor. Sık sık tahtaya yazmaya da gerek kalmıyor.

10 Ocak 2011 Pazartesi

Ne? Ne Zamandı?



Hicri takvime göre ne, ne zamandı yerleşmesi için iyi bir örnek. netten buldum. geliştirilebilir. Bulmaca tarafının olması ilgi çekiciliğini arttırıyor. Henüz denemedim. Üzerinden biraz oynayıp yeniden ekleyeceğim. şimdilik bunla idare edelim:)

PEYGAMBER EFENDİMİZİN KİMLİĞİ



Öğrencilerimizin en çok bilmesi gereken ama nedense bir türlü akıllarında tutamadıkları isim ve bilgileri içeren bir kart. Bunu netten buldum ama bu haliyle dağıtmadım. Üzerindekilere ek olarak vefat tarihi, anne ve babasının dede ve ninelerini de ekledim. Kur'an okumaya başlamadan önce okuyup öyle başlayacaksınız dedim. Sonra ara ara öğrenip öğrenmediklerini kontrol için sordum. İşe yarıyor. Benim yaptığımı merak ederseniz onu da eklerim. Yaz kursunda böyle yapmayacağım. Onlarla renkli karton üzerine daha farklı yapmayı düşünüyorum. Güzel değil mi?

İNCE-KALIN HARF ÇALIŞMASI



Harfleri öğretirken yaşı kaç olursa olsun bütün öğrencilerin ilgiyle yapacağı çalışmalardan biri. Kalın, ince ve peltek harfler için üç ayrı renk boya ile boyatıp hem derse renk katıyoruz. Hem de harflere çalışırken gözlerinin önünde oluyor. Bu ve bunun gibi kağıtları bir poşet dosyada biriktirmelerini istiyorum. Yanınızdan ayırmayın diyorum. Tekrar etmek gerekirse hemen çıkarıp bakıyoruz.

ÖĞRENCİ PROFİLİ

Bütün kurslar için bir yaş profili vardır. Ama zannederim en karışık olanı bizimki. En azından gündüzlüler için. Yatılı kurslarda öğreticilik yapan arkadaşlar bize göre daha şanslı diye düşünüyorum. Öğrencileri aşağı yukarı aynı yaşlarda. Bu yıl en küçüğü on dokuz en büyüğü altmış üç olmak üzere yirmi beş kayıtlı talebem var. Hepsine aynı dille ders anlatmanın bir işe yaramayacağını sizde çok iyi biliyorsunuz. Ayrı diller, ayrı tarzlar bulup yaşlarına göre hitap etmek gerekiyor. Eskinin karışık ilk okulları gibiyiz. İşimizin belki de en zor tarafı. Bence bu problemi çözmenin en iyi yollarından biri dersi sadece anlatarak değil farklı metaryaller kullanarak işlemek. Denedim, gördüm. Hem ders monotonluktan çıkıyor hem de daha kalıcı oluyor. Yaz kurslarındaki çocuklar kadar ilgili ve mutlu oluyorlar. Elimden geldiğince yaptıklarımı paylaşmaya gayret edeceğim. Siz de çalışmalarınızı paylaşırsanız çok güzel olur. istifade ederiz. Neler yapabilirim diye düşünürken tabiki teknolojinin en güzel nimetlerinden biri olan nette araştırmalar yaptım. Güzel şeyler buldum onları da paylaşacağım. İnşallah faydalı olur.