10 Ocak 2011 Pazartesi

ÖĞRENCİ PROFİLİ

Bütün kurslar için bir yaş profili vardır. Ama zannederim en karışık olanı bizimki. En azından gündüzlüler için. Yatılı kurslarda öğreticilik yapan arkadaşlar bize göre daha şanslı diye düşünüyorum. Öğrencileri aşağı yukarı aynı yaşlarda. Bu yıl en küçüğü on dokuz en büyüğü altmış üç olmak üzere yirmi beş kayıtlı talebem var. Hepsine aynı dille ders anlatmanın bir işe yaramayacağını sizde çok iyi biliyorsunuz. Ayrı diller, ayrı tarzlar bulup yaşlarına göre hitap etmek gerekiyor. Eskinin karışık ilk okulları gibiyiz. İşimizin belki de en zor tarafı. Bence bu problemi çözmenin en iyi yollarından biri dersi sadece anlatarak değil farklı metaryaller kullanarak işlemek. Denedim, gördüm. Hem ders monotonluktan çıkıyor hem de daha kalıcı oluyor. Yaz kurslarındaki çocuklar kadar ilgili ve mutlu oluyorlar. Elimden geldiğince yaptıklarımı paylaşmaya gayret edeceğim. Siz de çalışmalarınızı paylaşırsanız çok güzel olur. istifade ederiz. Neler yapabilirim diye düşünürken tabiki teknolojinin en güzel nimetlerinden biri olan nette araştırmalar yaptım. Güzel şeyler buldum onları da paylaşacağım. İnşallah faydalı olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder